Followers

Monday 16 July 2012

(penceritaan ini bukan untuk membangga diri bahkan untuk mengenal anugerah Ilahi




rasanya entry ini juga adalah termasuk dalam entry saya yg pertama tadi. xpala, pak cik2 sy kata "hentam cromok" bermaksud 'mampuih p la' kalu dalam bahasa utara..haha..ok,buat pengetahuan anda smua,sy tidak mempunyai minat yg konkrit pd satu2 benda atau permainan atau apa2 pun. Dsbbkan itulah saya wktu dibgku sekolah dulu pernah mewakili skola untuk :- 


1.skolah rendah
  a. mewakili skolah saya (sk bandar sandakan) dalam pertandingan nasyid dapat tmpt ke-3.
(sbnrnya saya mewarisi kumpulan nasyid skolah rendah tersebut yg diwakili oleh kedua2 kakak sy         sendiri.hehe)



  b. mewakili skolah dalam pertandingan tarian xdapat tempat apa2 pun..cikgu kata dorg xnak bg kitorg menang sbb kitorg adalah juara bertahan slamat beberapa tahun berturut2. ini dibuktikan lagi kerana juri pada pertandingan tersebut smuanya dari skolah yg memenangi pertandingan ini dan kitorg balik awal sbagai protes kepada keputusan juri itu..benar atau tidak, wAllahualam..(kitorg smpai bermalam kat skolah kot smata2 nak menang.siap guru tari kami tu main rotan2 lagi kalu salah..T.T..haha)



2. sekolah menengah..
zaman skolah menengah ini merupakan zaman kegemilangan saya memandangkan sy sperti baru mengenal potensi diri sendri..ahaks..



 a. mewakili skola dalam pertandingan nasyid smpai ke peringkat negeri sabah setelah memenangi peringkat skola2, zon2 dan daerah. sy merupakan solo bersama seorg lagi teman sy bernama syukri.



b. mewakili skola dalam sukan takraw, ping pong, badminton..



c. terpilih mewakili sabah dalam perkhemahan kebgsaan kadet remaja skola stelah disaring dari skolah, daerah dan negeri sabah.



d. mewakili negeri sabah dalam pertandingan nasyid kebangsaan setelah kemarau kejayaan ini slama bertahun2 lamanya..haha..skolah amat berbgga dgn pencapaian ini smpai siap ada banner agi untuk kitorg digantung besar2 kat skolah dan lagu nasyid kitorg (yg kitorg cipta sendiri) sntiasa dimainkan di skolah ketika rehat.



ni la banner yg sy katakan tu..haha
e. slain itu,mcm2 lagi yg sy masuk..pertandingan azan la, baca khutbah la, hafazan la, kuiz2 kimia,physic dan lain2.

dalam masa dua tahun sahaja sy dpt mengumpul sjumlah sijil yg agak bnyk..sbb itulah sy katakan sy baru menemui potensi diri sy pada ketika ini..

penceritaan ini bukan untuk membangga diri bahkan untuk mengenal anugerah Ilahi~


No comments:

Post a Comment